שגיאה 403 באלמנטור – המדריך לפתרון מהיר

נתקלת בשגיאה 403 כשניסית לערוך עמוד באלמנטור? השמירה לא מתבצעת?
שגיאה 403 (Forbidden) היא לא באג של אלמנטור – אלא חסימה מצד השרת, ותוך כמה צעדים פשוטים אפשר לפתור את זה.


מה גורם לשגיאת 403 באלמנטור?

  1. ModSecurity בשרת – מערכת אבטחה שמזהה בטעות פעולת עריכה כ״חשודה״.

  2. הרשאות קבצים לא תקינות – השרת חוסם גישה לקבצים בגלל הרשאות לא נכונות.

  3. תוספי אבטחה כמו Wordfence – חוסמים בקשות מהעורך או מגולשים.

  4. חסימת IP – כתובת ה-IP שלך מסומנת אוטומטית כמאיימת.

  5. מגבלות ברמת חברת האחסון – במיוחד באחסון שיתופי.


איך פותרים את זה?

1. השבתת ModSecurity זמנית

  • היכנס לפאנל ניהול (DirectAdmin / cPanel)

  • עבור ל־ModSecurity והשבת את ההגנה לדומיין שבו מופיעה הבעיה

  • נסה שוב לערוך ולשמור את העמוד

  • במידה והבעיה נפתרה – פנה לתמיכה שיסירו את חוק החסימה הספציפי ולא את כל ההגנה

2. תיקון הרשאות קבצים

  • התחבר עם FTP או File Manager

  • ודא שהתיקיות הן בהרשאות 755, קבצים 644

  • ודא במיוחד את ההרשאות של wp-content/uploads ו־wp-admin

3. בדיקת תוספים חוסמים

  • השבת זמנית תוספים כמו Wordfence, iThemes Security

  • אם האתר חוזר לעבוד – עדכן חוקי גישה או הוסף חריגים ידניים (whitelist) לכתובת ה-IP שלך

4. בדיקת חסימת IP

  • בקש מחברת האחסון לבדוק אם כתובת ה-IP שלך חסומה

  • אם אתה רואה שגיאות רק במחשב שלך (ולא אצל אחרים) – זו הסיבה


טיפים מתקדמים

  • השתמש בתוסף Health Check & Troubleshooting כדי לבדוק את הבעיה בלי להשבית את האתר לאחרים

  • פתח את הקונסול של הדפדפן (F12) > Network או Console – תראה את הבקשה שנחסמה והקובץ שגרם לשגיאה

  • עדכן את אלמנטור, תוספים ותבנית – לפעמים שגיאה מגיעה בכלל מקוד ישן

?האם התשובה שקיבלתם הייתה מועילה 0 משתמשים שמצאו מאמר זה מועיל (0 הצבעות)